FLL 2018 - 7a edició

Informació general

El repte de la temporada va ser HYDRO DYNAMICS!

En el repte HYDRO DYNAMICS els equips FIRST LEGO League investigaran sobre el cicle humà de l’aigua.

Preparats, llestos, ja! Submergiu-vos a la temporada 2017/2018 HYDRO DYNAMICS i apreneu-ho tot sobre el cicle humà de l’aigua- on i com trobar-la, transportar-la, fer-la servir i com disposar d’ella. Joves d’entre 10 i 16 anys s’endinsaran al món d’HYDRO DYNAMICS. Què podrem fer quan descobrim que succeeix amb la gestió de la nostra aigua?

FIRST® LEGO® League repta als joves a convertir-se en científics i enginyers i a pensar com a tals. A llarg de la temporada HYDRO DYNAMICS, els equips hauran de dur a terme un Projecte Científic per a resoldre un problema real relacionat amb la gestió de l’aigua. A més a més, construiran i programaran un robot autònom utilitzant la tecnologia de LEGO® MINDSTORMS® per a resoldre les missions del Joc del Robot.

Així mateix també s’ha alliberat el repte Jr FLL d’aquesta temporada 2017/18: AQUA ADVENTURE

En el repte AQUA ADVENTURE els equips FIRST LEGO League Junior investigaran sobre el cicle humà de l’aigua.

FIRST® LEGO® League Junior 2017/2018 us està esperant! Amb el repte AQUA ADVENTURESM més de 68.000 nens i nenes de 41 països del món navegaran les aigües inexplorades d’aquest recurs tan important.

Com cada any, FIRST LEGO League Junior planteja un nou i emocionant repte amb la finalitat de fomentar la creativitat dels nens i nenes d’entre 6 i 9 anys. Els equips hauran d’investigar sobre una problemàtica real i després presentaran a través d’un pòster il·lustratiu, i aprendran sobre màquines simples construint un model fet a partir d’elements LEGO® amb una part motoritzada.

Reunió d'experts

c3adndex4

Com ja es habitual a la FLL de Lleida, amb l’objectiu de facilitar assessorament als equips participants, l’Escola Politècnica Superior de la UdL va organitzar el passat 23 de novembre, a la sala de Graus de l’Escola, una reunió amb experts destacats de la gestió de l’aigua.

En aquesta reunió d’experts, que tradicionalment organitza l’EPS (FLL 2013, FLL 2014, FLL 2015, FLL 2016, FLL 2017) per als equips participants en la fase local de Lleida, hi van participar més de 60 joves de 9 col·legis i instituts de les comarques de ponent; Van escoltar el punt de vista professional sobre el repte d’aquesta edició de la competició internacional de robòtica FIRST LEGO League, van rebre l’assessorament dels experts i van poder presentar la seva proposta a algú amb coneixement del tema per que la valorés.

En aquesta edició es van buscar experts de l’àmbit de les institucions públiques i de l’empresa privada. Els ponents convidats van ser:

– Sr. Josep Manel Pascal, representant de l’Agència Catalana de l’Aigua

– Sra. Maria José Millan, tècnica de l’Àrea de Medi Ambient de la Fundació Lleida 21, encarregada de la gestió de la Depuradora d’aigua de Lleida

– Sr. Fran Galea, director de desenvolupament sostenible de l’empresa SOREA de l’àmbit de la gestió i cicle integral de l’aigua.

Podeu veure totes les imatges de la reunió d’experts AQUÍ

FLL

1. SANTAOLIBOTS      [Escola La Parellada – Santa Oliva – Tarragona]
  2. ROYAL ROBOTIX     [Escola Montagut – Vilafranca del Penedès – Barcelona]