FLL 2017 - 6a edició

Informació general

capturatraula-fll

En el repte Animal Allies els equips FLL es posaran a la pell dels animals. Què podem aconseguir quan ens ajudem els uns als altres?

Uneix-te als equips FIRST LEGO League en un Animal Allies i descobreix el món dels animals. FIRST LEGO League desafia els joves a pensar com a científics i enginyers. Durant la temporada Animal Allies els equips resoldran un problema real relacionat amb el món animal en el Projecte científic. A més construiran i programaran un robot autònom utilitzant la tecnologia de LEGO MINDSTORMS per resoldre una sèrie de missions al Joc del Robot.

Podeu consultar tota la informació a http://www.firstlegoleague.es/ca/repte-first-lego-league-animal-allies/

Així mateix, també s’ha alliberat el repte de la Jr FLL d’aquesta temporada 2016-17: CREATURE CRAZE

En el desafiament Creature Craze els equips es posaran a la pell dels animals. Què podem aconseguir quan ens ajudem els uns als altres?

Uneix-te als equips FLL Jr. en Creature Craze i descobreix el món dels animals!

Jr FLL presenta un nou i emocionant desafiament per fomentar la creativitat dels més joves. Mentre exploren sobre una problemàtica real, els equips aprenen sobre màquines simples construint un model d’elements LLEC® amb una part motoritzada. També aprendran a presentar la informació a través d’un pòster il·lustratiu.

Al llarg de l’experiència, els equips es guiessin pels Valors FLL, celebrant el descobriment, el treball en equip i la cortesia professional.

El passat 5 d’octubre en Fernando Guirado, director de la FLL Lleida, va assistir a la reunió de socis FLL on, entre altres qüestions, es va presentar la taula de competició d’Animal Allies

Reunió d'experts

experts-fll-2017-10

Com ja es habitual a la FLL de Lleida, amb l’objectiu de facilitar assessorament als equips participants, l’Escola Politècnica Superior de la UdL va organitzar ahir, a la sala de Graus de l’Escola, una reunió amb experts destacats de l’àmbit animal a les nostres contrades.

En aquesta reunió d’experts, que tradicionalment organitza l’EPS (FLL2013, FLL2014, FLL2015, FLL2016) per als equips participants en la fase local de Lleida, hi van participar vora 40 nens i nenes de 7 col·legis i instituts de les comarques de ponent; Van escoltar el punt de vista professional sobre el repte d’aquesta edició de la competició internacional de robòtica FIRST LEGO League, van rebre l’assessorament dels experts i van presentar la seva proposta a algú amb coneixement del tema per que la valorés.

En aquesta edició es van buscar experts de l’àmbit de les institucions públiques i de l’empresa privada. Els ponents convidats van ser:

– Sr. Joan Alàs: Representant del Centre de Recuperació de Fauna de Vallcalent.

– Sr. Albert Permanyer: President de la Fundació Andròmeda.

– Dr. Lorenzo Fraile: Professor del Departament de Producció animal de l’Escola Tècnica Superior Agrària de la Universitat de Lleida.

Sr. Ramon Cos: Institut de Mollerussa. CFGS Ramaderia i assistència en Sanitat Animal

Participants

FLL

Epic Lego Bulls – Col·legi La Salle de Mollerussa (Lleida)