FIRST LEGO League a Lleida [11a edició]

EPS
Inici:
25160_cargo_Mesa de trabajo 1

L’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) organitza, des de fa onze anys a Lleida i quatre anys a Igualada, el torneig classificatori de la FIRST LEGO League (FLL).

L'any passat la situació sanitària desaconsellava la celebració d'aquest esdeveniment en format presencial i és per això que es va prendre la decisió d'organitzar la FLL 2021 en format en línia.

El dissabte 5 de març la FLL Lleida torna en format presencial a les instal·lacions de l'Escola Politècnica Superior al campus de cappont. Una presencialitat, però amb aforament controlat i cita prèvia per als equips participants en les modalitats FLL Challenge -joves d'entre 10 i 16 anys- que participaran en l'edifici de l'EPS, i FLL Explore -nens i nenes d'entre 6 i 9 anys- que participaran en l'edifici Polivalent 1.

La societat del segle XXI està experimentant una profunda i ràpida metamorfosi, provocada principalment per tres factors: la hiperconnectivitat, l’acceleració tecnològica i la globalització i en aquest nou marc mundial, l’enginyeria està cridada a prendre un paper cabdal, atenint-nos als principis bàsics que la defineixen.

Naturalment, aquesta empenta tecnològica es manifesta amb un increment en la demanda de professionals amb perfils d’Enginyeria, fet que genera que els titulats de determinades branques de l’Enginyeria tinguin una taxa d’inserció laboral del 100%. Paradoxalment, existeix una tendència a la baixa de les dades de matriculació globals de les titulacions universitàries pròpies de les Enginyeries.

Des de l’EPS volem continuar apostant per la creació de noves vocacions d’enginyeria entre els nens/es de primària i secundària, tant a Lleida com a Igualada i la FLL encaixa perfectament en aquest objectiu!

És una competició de caràcter lúdic i acadèmic que es va realitzant des de l’any 1988 als Estats Units, des d’aleshores el programa ha crescut ràpidament fins a convertir-se en un programa internacional de gran èxit.

La competició FLL EPS Lleida 2022 compta amb la participació de 22 equips FLL Challenge i 17 equips de FLL Explore. En total vora 300 joves de 20 col·legis i instituts de les comarques de Lleida i Barcelona.

El repte d'aquesta edició de la FLL Challenge i Explore és Cargo Connect: “La humanitat sempre ha confiat en la innovació del transport per a traslladar persones i béns per tot el món. Avui, com a societat global, continuem millorant la nostra qualitat de vida amb un lliurament de béns i serveis més ràpida, segura i eficient, i millors vies per a l'exploració i el descobriment. La temporada 2021-2022 se centrarà en el transport, explorant els avanços tecnològics i els desafiaments globals als quals s'enfronta la humanitat, demanant a la nostra comunitat que construeixi solucions creatives que revolucionin el futur.”

Tota la competició es farà sota els pilars fonamentals de la FLL i els seus valors: celebrant el descobriment, gaudint del treball en equip i fomentant la cortesia professional.

Un any més és imprescindible destacar l’esforç i la voluntat de continuar apostant per la celebració de la FLL que han mostrat en tot moment les institucions (Escola Politècnica Superior, Consell Social i Vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària de la UdL) les administracions (Ajuntament de Lleida i Diputació de Lleida) i les empreses patrocinadores implicades (SEMIC, PLUSFRÉSC, IFR, LLEIDA.NET i GFT) per continuar apostant per la realització d’un esdeveniment d’aquesta magnitud.

A més a més, aquest any la FLL torna a comptar amb la participació de Lleida TV que emetrà en rigorós directe tota la FLL Lleida; Més de sis hores de retransmissió en directe i per streaming a tot el món de la competició de robòtica i tecnologia educativa de l’EPS de la UdL!

L'equip guanyador del torneig classificatori FLL EPS Lleida accedirà a la Gran Final FLL Espanya que se celebrarà el  2 d'abril al Palacio de Congresos de Torremolinos (Málaga).

Finalment, cal destacar que en aquesta edició mourà un gran nombre de voluntaris; molts d’ells vinculats a la Universitat de Lleida (PDI, PAS i alumnat, com l'associació Lleidahack) i que treballaran per aconseguir que la FLL 2022 sigui un èxit! Gent entusiasta, responsable i compromesa que gaudeix fent feina amb els més joves i que, ben segur, faran de la FLL una experiència inoblidable per als equips.

El conjunt de tasques principals que desenvolupen aquests voluntaris són les següents:

• Jutges: valoren el projecte científic, la integració dels valors FLL per part dels equips, etc.
  • Tècnics: control tècnic de l'activitat.
  • General: Muntatge i desmuntatge, control d'accés, etc