10a edició de la FIRST LEGO League EPS, en format online

EPS
Inici:
Replay

L’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL) organitza, des de fa 10 anys a Lleida i 4 anys a Igualada, el torneig classificatori de la FIRST LEGO League.

Enguany, l'actual situació sanitària desaconsella la celebració d'aquest esdeveniment en format presencial i és per això que s'ha pres la decisió d'organitzar la FIRTST LEGO League 2021 en format en línia.

Aquesta virtualització obliga a un primer canvi important, la fusió de la FLL Lleida i la FLL Igualada en una única competició a desenvolupar-se el dissabte 22 de maig. És important destacar que es tracta d'una decisió temporal provocada per una situació extraordinària i, tant l'EPS com el Campus Igualada-UdL, així com les institucions implicades en la realització d’aquesta activitat, tenen la voluntat de reprendre aquesta competició presencialment a Lleida i a l'Anoia quan sigui possible.

Així doncs, aquest any els equips participants de Lleida i d'Igualada competiran en un únic torneig classificatori de la FLL EPS, en les modalitats FIRST LEGO League Challenge (joves d'entre 10 i 16 anys) i FIRST LEGO League Explore (nens i nenes d'entre 6 i 9 anys).

La FIRST LEGO League és una competició de caràcter lúdic i acadèmic que es va realitzant des de l’any 1988 als Estats Units, des d’aleshores el programa ha crescut ràpidament fins a convertir-se en un programa internacional de gran èxit.

La competició FLL EPS compta amb la participació de 25 equips FLL Challenge (19 procedents de la FLL Lleida i 6 de la FLL Igualada) i 4 equips de FLL Explore. En total, 228 joves de 24 col·legis i instituts de les comarques de Lleida, Barcelona i Andorra.

Aquesta edició de la FLL Challenge el repte RePLAY, durà als joves a redefinir i revolucionar la forma de jugar i moure'ns creant solucions innovadores utilitzant les eines i la tecnologia actual per continuar gaudint de l’esport que, durant segles, ha jugat un paper essencial en la nostra cultura. La FLL Explore i Discover, amb el Repte PLAYMAKERS planteja un nou i emocionant repte amb la finalitat de fomentar la creativitat dels nens i nenes d’entre 4 i 6 anys. Els equips hauran de construir un model LEGO Duplo i el presentaran al seu Quadern d'Enginyeria.

Tota la competició es realitzarà sota els pilars fonamentals de la FIRST LEGO League i els seus valors: celebrant el descobriment, gaudint del treball en equip i fomentant la cortesia professional.

En una edició marcada per l’actual situació sanitària i econòmica cal destacar l’esforç i la voluntat de continuar apostant per la celebració de la FLL que han mostrat en tot moment les institucions (Escola Politècnica Superior, Consell Social i Vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària de la UdL) les administracions (Ajuntament de Lleida i Diputació de Lleida) i les empreses patrocinadores implicades (SEMIC, PLUSFRÉSC, INDRA, IFR, LLEIDA.NET, GFT i MESTRE) per afrontar i assumir  la realització d’un esdeveniment d’aquesta magnitud i en un format innovador.

A més a més, aquest any la FLL torna a comptar amb la participació de LLeida TV que emetrà en rigorós directe tota la FIRST LEGO League.; Més de cinc hores de retransmissió en directe i per streaming a tot el món de la competició de robòtica i tecnologia educativa de l’EPS de la UdL!

Tres dels premis del torneig classificatori FIRST LEGO League EPS donen accés a la Gran Final FIRST LEGO League Espanya que se celebrarà el 26 i 27 de juny en format digital però amb la mateixa experiència vivencial. 63 equips FIRST LEGO League procedents de 40 tornejos classificatoris de tota Espanya posaran en comú els seus Projectes d'Innovació, els seus Robots i la Integració dels Valors FLL. Els premis atorgats en aquest torneig donen accés als Tornejos Internacionals FIRST LEGO League: FIRST Championship i altres Open Championship (la temporada de tornejos internacionals està pendent de confirmació).

Els equips FLL EPS Challenge competiran per assolir algun dels premis en joc:

• 1r Premi Fundació Scentia al Guanyador (amb accés a la Gran Final Nacional)
  • 2n Premi Paeria al Guanyador (amb accés a la Gran Final Nacional)
  • 1r premi Semic als Valors FIRST LEGO League
  • 2n premi PlusFrésc als Valors FIRST LEGO League
  • 1r premi Correos al Projecte d'Innovació (amb accés a la Gran Final Nacional)
  • 2n Premi Indra al Projecte d'Innovació
  • 1r Premi IFR al Disseny del Robot
  • 2n Premi Agustí Mestre al Disseny del Robot
  • 1r Premi GFT al Comportament del Robot
  • Premi Consell Social UdL a l'Emprenedoria
  • Premi Robotix a les Joves Promeses
  • Premi Lleida.net a l'Entrenador

Finalment cal destacar que en aquesta edició, tot i tractar-se d’un format online, mourà igualment un gran nombre de voluntaris; Molts d’ells vinculats a la Universitat de Lleida (PDI, PAS i alumnat). En aquest sentit cal agrair la disponibilitat de l'associació d'alumnes d'informàtica Lleidahack i moltes altres persones vinculades a la Universitat de Lleida (PDI, PAS i alumnat) que treballaran per aconseguir que la FLL 2021 sigui un èxit! Gent entusiasta, responsable i compromesa que gaudeix treballant amb els més joves i que, de ben segur, faran de la FLL una experiència inoblidable per als equips.

El conjunt de tasques principals que desenvolupen aquests voluntaris són les següents:

• Jutges: valoren el projecte científic, la integració dels valors FLL per part dels equips, etc.
  • Tècnics: control tècnic de l'activitat.