Challenge
Descarregar Pdf1. VEMO LEGO ARTIST
Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu
VEDRUNA MOLLERUSSA
Població
MOLLERUSSA
Nom de l'entrenador/a
Josep Pampalona Armengol
Nom dels i les components de l'equip
Títol del Projecte d'Innovació
Una Experiència artística immersiva i de realitat augmentada
Breu resum del Projecte d'Innovació
A l'escola tenim una mestra que és pintora i ens agradaria que tothom pogués conèixer la seva obra.
2. EPIS AR
Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu
Col·legi Episcopal de Lleida
Població
Lleida
Nom de l'entrenador/a
Xavier Claveria
Nom dels i les components de l'equip
Miquel Bosch Hristov, Manel Calvet Moix, Ángel García Jaria, Óscar Hernández Nogales, Íker Narbona Roque, Angel Pelegrí Calage, Francesc Xavier Piqué Borràs, Xiya Sun, Axel Vizcarra Prats
Títol del Projecte d'Innovació
HOME BATTLE AR
Breu resum del Projecte d'Innovació
La nostra passió són els videojocs. El repte que ens hem plantejat és el de convertir l'escola en un entorn de joc de rol que, mitjançant la Realitat Augmentada i els dispositius mòbils dels que disposem, converteixi’n l’experiència de joc en una cosa més immersiva i dinàmica. La nostra solució innovadora tracta de millorar la manera en què el joc parametritza les dimensions de l’espai físic i la simplifica fent una fotografia d’un plànol de planta i extrapolant-ne la geometria a partir d’aquí mitjançant tècniques d’anàlisi d’imatges.
3. Ronda MasterPiece
Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu
Institut Ronda
Població
Lleida
Nom de l'entrenador/a
Mario Subias Pueyo
Nom dels i les components de l'equip
Gerard Estragués Argilès Ibrahima Diallo Diallo Joan Vilanova Olivart Marc Jové Beà Martí Crisén Bernadets Martí Farré Piró Mherian Jimenez lucas Pau Porte Mases Unai Cordero Garcia Unax Galindo Ballester
Títol del Projecte d'Innovació
Impressores en 3D
Breu resum del Projecte d'Innovació
El projecte d’innovació del Ronda Master Piece es basa en el disseny i fabricació de logotips amb una impressora de la marca Ultimaker.
Abans de començar la fabricació en 3D, es va crear el logotip de l’Institut Ronda. Aquest model es va crear utilitzant el programa Tinkercat de modelatge en 3D.
Es va exportar el fitxer en format .STL i es van fer moltes proves abans d’aconseguir el disseny desitjat. La selecció de materials per aquesta impressió va ser el PLA (àcid polilàctic) de color negre i el PVA (acetat de polivinil) de color transparent.
La impressora ens va crear l'objecte capa per capa. Aquesta impressora assegura la forma i l'estabilitat de l'objecte de forma semi professional-. Un cop completada la impressió, és va necessitar un acabament de superfícies amb llima.
Creiem que la impressió 3D ofereix moltes avantatges com la personalització, la rapidesa, la capacitat de crear peces complexes i el més important no cal fabricar a millers de quilòmetres amb transports que necessiten molt temps per arribar a destí.
4. Escola Francesco Tonucci
Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu
Escola Francesco Tonucci
Població
Lleida
Nom de l'entrenador/a
Eloy Gonzàlez Carreres
Nom dels i les components de l'equip
Guillem Serra Montiu Pau Mercè Peralta Olga Salvadó Baulas Aleix Serra Lavega Tirso Molina Zanuy Aleix Canosa Messegué
Títol del Projecte d'Innovació
Lleida Sports
Breu resum del Projecte d'Innovació
El nostre projecte és un cercador d'equips o grups esportius de la ciutat de Lleida, classificant-los per edats. La seva funció és ajudar a les persones de la ciutat a trobar l'esport més adient per a elles o ells i un lloc o club on el puguin practicar.
5. Santa Anna Team
Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu
Col·legi Santa Anna
Població
Lleida
Nom de l'entrenador/a
Gerard Ambròs Boira
Nom dels i les components de l'equip
Andrea Serrano Lucia de Miguel Sergi Fernández Eduard Chavarriaga David Farran Joan Badia Jordi Vila George Valencia Iker Peña
Títol del Projecte d'Innovació
Painting game
Breu resum del Projecte d'Innovació
Es tracta d'una eina de dibuix 2D controlada per un joystick i gestionat per un sistema tipus Arduino. El projecte pretén apropar el mon de la pintura als joves combinant-lo amb la robòtica i la programació, transformant la pintura en una activitat entretinguda i actualitzada al segle XXI . El tipus de dispositiu permet moltes opcions possibles, com són, la creació d'un dibuix col·lectiu o la possibilitat de pintar en mode online.
6. AT
Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu
Institut Els Planells
Població
Artesa de Segre
Nom de l'entrenador/a
Jordi Trilla Baldomà
Nom dels i les components de l'equip
Isàia Boliart López Mònica Fontanet Mallol Júlia Guàrdia Gonzàlez Marc Guàrdia Gonzàlez Llum Llobet Serradell Pol Manchon Chinchilla Clàudia París Casals Candela Pérez Reig Berta Sànchez Bajona Daniela Gema Spatariu
Títol del Projecte d'Innovació
Cosint a tot drap
Breu resum del Projecte d'Innovació
Després d’investigar sobre els hobbies de tots els membres del grup, n’hem triat un de minoritari: a través de la costura, aprendre a fer-nos roba a partir de peces de roba reciclades. A part de reduir el consum, és un hobby beneficiós per la salut. Afavoreix la motricitat fina, activa el cervell, estimula la creativitat, fomenta la comunicació i propicia el treball en equip. Hem après a cosir i hem fet noves peces de roba a partir de texans reciclats.
Per fomentar-ne la pràctica, n’hem fet una campanya a les xarxes i al nostre institut, i per conscienciar de la problemàtica ambiental, hem organitzat una recollida de roba, i hem creat intervencions artístiques amb les peces menys reutilitzables.
Per aquelles persones amb dificultat creativa a l’hora de composar peces noves de roba a partir d’altres peces o retalls, estudiem i proposem l’ús de la intel•ligència artificial per generar propostes de disseny.
7. ORO's OG
Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu
INS Joan Oró
Població
Lleida
Nom de l'entrenador/a
Mercè Lara Contreras
Nom dels i les components de l'equip
Marc Calderón, Joan Batlle, Nagore Pérez, Max Melgar, Alejandro Sánchez, Isaac Terron, Axel Trillo, Guillem Mateo, Alex Mijhailov, Eki Goikoetxea.
Títol del Projecte d'Innovació
La nostra FLL
Breu resum del Projecte d'Innovació
Després de molt pensar i de descartar projectes després de treballar-hi molt temps, hem decidit que la nostra afició en comú és la FLL així hem fet una pàgina web on recopilem la nostra experiència en aquesta competició.
8. SMARTIES
Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu
Població
Nom de l'entrenador/a
Nom dels i les components de l'equip
Títol del Projecte d'Innovació
Breu resum del Projecte d'Innovació
9. Aitomakers
Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu
Escola Francesc Feliu
Població
Aitona
Nom de l'entrenador/a
Andreu Sanchez Costa
Nom dels i les components de l'equip
Xènia, Blau, Rim, Noha, Martí, Itziar, Cristian, Valentina
Títol del Projecte d'Innovació
PER L'ART ENS HEM CONEGUT!
Breu resum del Projecte d'Innovació
El projecte parteix en l'interès de conèixer companys i companyes noves sense la utilització de pantalles, per això s'ha proposat utilitzar l'art urbà com a reclam, igual que ja s'utilitza per al Fruiturisme, promocionant les activitats singulars del poble perquè vingui la gent, a la vegada que també coneguin les activitats i vulguin venir a practicar-les. Per fer que aquest art urbà no passi desapercebut a partir d'aplicacions hem creat art urbà amb moviment i canviant, així ja no és un dibuix estàtic sinó que va variant segons ens interessi.
10. Els geganters
Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu
Institut de Seròs
Població
Seròs
Nom de l'entrenador/a
Lluís Pedrol Roca
Nom dels i les components de l'equip
Zoe Ballesté, Jara Castro, Júlia Martín, Gorka Martínez, Violant Prieto
Títol del Projecte d'Innovació
Els gegants del Baix Segrià: un patrimoni cultural en 3D
Breu resum del Projecte d'Innovació
Mitjançant un procés de fotogrametria s'han generat fitxers en 3D dels gegants dels diferents pobles que aporten alumnes al nostre institut, amb l'objectiu de difondre informació sobre aquest patrimoni cultural.
11. Epic Lego Bulls
Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu
La Salle Mollerussa
Població
Mollerussa
Nom de l'entrenador/a
Oscar Oromí Montagut
Nom dels i les components de l'equip
Alba Valios Visa, Àlex Montoro Garcia, Arnau Clop Grummich, Biel Bosch Serentill, Engelbert Magriñà Abad, Jaume Jové Pastó, Marc Montull Puig, Martí Macià Rodríguez, Meryam Ospina Zahri i Nil Riba Guiteras
Títol del Projecte d'Innovació
VIRTUAL CHESS
Breu resum del Projecte d'Innovació
Els escacs és l'afició majoritària dels Epic Lego Bulls i sembla que arreu del món hi saben jugar més de mil milions de persones. Per tal d’ensenyar que són els escacs a qui encara no els coneix, l’equip ha construït un museu virtual dels escacs. S’ha programat mitjançant el programari UNITY un museu on els visitants podran conèixer la història dels escacs, les grans figures i practicar amb peces a mida gegant. El VIRTUAL CHESS és la manera en que té l’equip Epic Lego Bulls en promocionar la seva afició als escacs utilitzant un entorn gràfic immersiu on s’han cuidat tots els detalls artístics i on s’han afegit vídeos casolans de moments destacats de la història dels escacs. Els membres de l’equip s’han convertit en guionistes, tècnics d’imatge i so, actors i actrius per tal d’explicar als visitants: La llegenda del joc dels escacs i la partida final al 1997 entre Garri Kasparov i l’ordinador Deep Blue. També està en projecte que el museu sigui un centre virtual per infants on aquests practiquin la motricitat a través de les peces dels escacs i un lloc de trobada per la pràctica virtual d’aquest esport. Esperem transmetre la nostra afició a la resta de persones i poder aportar el nostre petit gra de sorra, o d’arròs en aquest cas, al coneixement i pràctica dels escacs.
12. B2LK
Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu
INS ERMENGOL IV
Població
BELLCAIRE D'URGELL
Nom de l'entrenador/a
ELISABET MARGALIDA NEBOT
Nom dels i les components de l'equip
PAU BALAGUER DÍDAC CERCÓS MARINA GUILLEM OUADIE EL YATIM HUGO PALMA ORIOL PARÍS ORIOL PEDROSA JOAN PERE PRESAS JANA ROVIRA ÍRIA SABALL
Títol del Projecte d'Innovació
Experiència immersiva del GarGar
Breu resum del Projecte d'Innovació
L’equip B2LK de l’INS Ermengol IV presenta una Experiència immersiva al GARGAR. El Gargar és un festival d’art rural i mural que es duu a terme al poble de Pennelles i és el leitmotiv del projecte que presentem. Amb l’objectiu de posar en valor el territori, hem fusionat l’art rural i l’art digital. Per fer-ho hem investigat diverses tècniques d’art digital i el resultat final ha estat la creació d’una experiència immersiva per donar a conèixer el festival i algunes curiositats d’aquest. Aquesta experiència immersiva ens ha permès entendre millor la realitat virtual i poder generar experiències.
13. Robotech
Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu
XP Grup
Població
Mollerussa
Nom de l'entrenador/a
Xavier Perera
Nom dels i les components de l'equip
Marc, Sergi, Àlex, Ares, Julià, Oriol, Cèlia i Júlia.
Títol del Projecte d'Innovació
LEGO TECH FACTORY
Breu resum del Projecte d'Innovació
Nois i noies de diferents col·legis, s’han unit per a dur a terme un projecte realista amb intenció de dur-lo a terme, basat en allò que més els agrada: La Robòtica.
Han ideat un sistema d’aprenentatge i competició online, que actualment no existeix i permetrà aprendre, compartir i competir de forma continuada amb la resta del món.
D’aquesta manera es facilitarà el seu accés, fent que moltes més persones puguin conèixer, aprendre i participar en aquest i altres entorns de la robòtica com la FLL. I en un futur tinguem gent inquieta, imaginativa, que vulgui portar a terme reptes i preparada pel futur tecnològic que ens espera.
14. LEGODAS TEAM
Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu
Escola Frederic Godàs
Població
Lleida
Nom de l'entrenador/a
Mònica Blasco
Nom dels i les components de l'equip
Miquel Gonzalez Jana Dalmau Guillem Calles Maria Carrillo Edgar Jimenez Roc Reig Maria Sanjuan Alba Farré Roc Butia
Títol del Projecte d'Innovació
Sistema Godàs
Breu resum del Projecte d'Innovació
Hem analitzat i pres consciència d’allò que ens afecta, de les nostres pors o desitjos, dels nostres conflictes i inquietuds, i hem creat un sistema planetari que ens ajudi a canviar conductes enquistades i comunicar el nostre missatge per millorar la nostra escola.
15. CoRun
Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu
El Carme
Població
Lleida
Nom de l'entrenador/a
Josep Farré Perdiguer
Nom dels i les components de l'equip
Claudia Salleras Navas, Maria Sopena Piqué, Lucia Ibars Moreno, Pol Campo Moyà, Pol Farré Mirabet, Arnau Hervás Gonzalez, Ismael Herrera Pavón, Leo Gonzalez Lara, Mario Mateu Pellicer, Roger Diaz Canadell
Títol del Projecte d'Innovació
CoRun
Breu resum del Projecte d'Innovació
Desenvolupament d'una app per motivar a fer running creant material audiovisual generat per els usuaris de l'app per promocionar el nostre hobby
16. FRAGASGASS
Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu
Colegio Santa Ana de Fraga
Població
Fraga
Nom de l'entrenador/a
Salvador Ricart Cortí
Nom dels i les components de l'equip
Raúl Castañ, Marcos Fernández, Pablo García, Marc Oprea, Salva Ricart, Alex Sanahuja, Jacobo Sisó y Javier Vendrell.
Títol del Projecte d'Innovació
Tú decides
Breu resum del Projecte d'Innovació
Spot-cortometraje para concienciar de un uso responsable y seguro de la moto
17. SMART GIRLS
Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu
Població
Nom de l'entrenador/a
Nom dels i les components de l'equip
Títol del Projecte d'Innovació
Breu resum del Projecte d'Innovació
18. TERRESBOT
Nom del centre educatiu, institució o empresa al que representeu
Institut Terres de Ponent
Població
Mollerussa
Nom de l'entrenador/a
Oriol Junyent i Balasch
Nom dels i les components de l'equip
Ionut , Biel Perez, Aleksandra Savova, Sofia Piza, Biel Piñol, Marc Bertran, Nizar kahlayene, Jaume Llaguna
Títol del Projecte d'Innovació
El Parkour
Breu resum del Projecte d'Innovació
El Parkour és un esport que es fa al carrer, intentant saltar les diferents barreres arquitectòniques. L'hem descobert i l'hem explicat a la resta del centre.
Darrera modificació: