Vora 150 persones gaudeixen de la reunió d'experts de la FLL Lleida

L'EPS va contactar amb experts de la NASA, l'European Space Agency, l'IRB i el Departament de Tecnologia dels Aliments de la UdL

Com ja es habitual a la FIRST LEGO League de Lleida, l’Escola Politècnica Superior de la UdL, amb l’objectiu de facilitar assessorament als equips participants, va organitzar ahir, a l'Auditori del CCCT del campus de cappont, una reunió amb experts destacats de la temàtica referent al repte d'enguany de la FIRST LEGO League: In Orbit.

En aquesta edició es van portar experts que tinguin a relació amb el tema tant des del punt de vista tècnic així com de les implicacions personals i alimentàries que impliquena una estada de llarga duració per l'espai.

Vora 150 persones (la jornada era pública i oberta a tothom) van gaudir de les xerrades dels ponents convidats:

• Vicenç Companys: Flight Dynamics Mànager a l'European Space Agency.

[Presentació]

• Marcel Llopis: Technical Group Supervisor al Jet Propulsion Laboratory de la NASA.

[Vídeo]

• Enrique Peiro: Director Tècnic de la Planta Pilot MELISSA de l'European Space Agency.

[Presentació]

• Loreta Medina: Investigadora del Grup de Recerca de Neurobiologia Evolutiva i del Desenvolupament de l'IRB-UdL.

[Presentació]

• Javier Arantegui: Investigador en noves Tecnologies i Enginyeria del Processament d'Aliments de la UdL.

[Presentació]

Així mateix, per tots aquells que no van poder desplaçar-se fins a Lleida, la reunió es va retransmetre en streaming i s'organitzà un xat-room on van poder fer arribar les seves aportacions i preguntes. També està previst de penjar la jornada (us informarem properament).

Amb aquesta reunió d’experts, que tradicionalment organitza l’EPS per als equips participants en la fase local de Lleida, hi van participar vora 150 joves de 11 col·legis i instituts de les comarques de ponent; Van escoltar el punt de vista professional sobre el repte d’aquesta edició de la competició internacional de robòtica FIRST LEGO League, van rebre l’assessorament dels experts i van presentar la seva proposta a algú amb coneixement del tema per que la valorésssin.