VERC'S, l'equip de Vedruna El Carme de Sant Sadurní d'Anoia guanya la segona edició de la FLL Igualada

La competició es va celebrar al Campus Igualada-UdL el passat dissabte 23 de febrer

Podeu veure les imatges més destacades d'aquesta 2a edició de la FLL-Igualada en el següent enllaç: ÀLBUM FOTOGRÀFIC FLL IGUALADA 2019

Podeu seguir la repercussió de la FLL Lleida en un resum multimèdia que trobareu a la web de la FLL Lleida: http://www.firstlegoleague.udl.cat

De la mà de l’Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Lleida (UdL), la ciutat d'Igualada ha celebrat aquest dissabte la segona edició del torneig classificatori de la FIRST LEGO League.

L'equip VERC'S  de Vedruna El Carme de Sant Sadurní d'Anoia (Barcelona), ha estat l'equip guanyador d’aquesta segona edició de la FLL, aconseguint el 1r Premi Fundació Scentia al guanyador d’aquesta edició i la possibilitat de competir en la gran final estatal de la FLL que se celebrarà els dies 23 i 24 de març de 2019 a Costa Adeje, Tenerife.

Es dóna la circunstància que l'equip de Sant Sadurní ja va aconseguir guanyar la competició en la primera edició del 2018

La Gran Final FLL Espanya dona l’oportunitat de participar en els tornejos de caire internacional. Els Tornejos Internacionals als quals podràn anar els equips espanyols en el Repte IN ORBIT són:

• WORLD WORLD FESTIVAL– Detroit, Michigan (EE.UU) del 24 al 27 d’abril del 2019
  • FIRST LEGO League Razorback Invitational – Arkansas (EE.UU) del 16 al 19 de maig del 2019
  • FIRST LEGO League Turkey Open – Izmir (Turquia) del 22 al 25 de maig del 2019
  • FIRST LEGO League Plan Ceibal Uruguay International Open – Montevideo (Uruguai) del 30 de maig a l’1 de juny del 2019

La FIRST LEGO League és una competició de caràcter lúdic i acadèmic que es ve realitzant des de l’any 1988 als Estats Units, des d’aleshores el programa ha crescut ràpidament fins a convertir-se en un programa internacional de gran èxit.

Els equips participants ja fa molt de temps que preparen als seus col·legis i instituts la FLL (de fet en molts centres també organitzen les Micro FLL, una mena de competicions prèvies internes classificatòries). Els equips han d’elaborar un Projecte Científic referent al repte anual que llença la FLL i que han de defensar davant un tribunal d’experts el mateix dia de la competició i també han de construir un robot mitjançant el sistema Lego Mindstorms que les permetrà prendre part en la prova de robòtica en la que han de resoldre una sèrie de missions diferents (cadascuna amb una puntuació segons la dificultat) en tres rondes de dos minuts i mig.

La competició FLL d'Igualada ha comptat enguany amb la participació de 20 equips (15 equips FLL de nois i noies d'entre 10 i 16 anys i 5 equips participants en la FLL Jr. formats per nens i nenes de 6 a 9 anys), amb 147 participants de 13 escoles i instituts de les comarques de Barcelona (Matadepera, Vallbona d'Anoia,  Castellbell i el Vilar, Igualada, Vilafranca del Penedès, Sant Sadurní d'Anoia, sant Esteve Sesrovires, Cornellà del Llobregat i Vallirana) i Tarragona (Santa Oliva).

Cal destacar l’esforç dels mateixos participants (alumnes, professorat/entrenadors i centres), de les institucions (Escola Politècnica Superior, Consell Social i Vicerectorat d’Activitats Culturals i Projecció Universitària de la UdL) de les administracions (Ajuntament d'Igualada) i de les empreses patrocinadores (Lidera Comunicació i Cubus Games), implicades alhora d’afrontar i assumir  la realització d’un esdeveniment d’aquesta magnitud que, en aquesta segona edició ha aconseguit mobilitzar vora 300 persones.

En aquesta edició de la FLL el repte era In Orbit. En el desafiament INTO ORBIT els equips FIRST LEGO League viatjaran a l'espai. La temporada 2018/2019 INTO ORBIT ha transportat als equips a l'espai, on han explorat, desafiat i innovat en l'enorme extensió de l'espai. FIRST LEGO League desafia els joves d'entre 10 i 16 anys a convertir-se en científics i enginyers i a pensar com a tal. Durant la temporada INTO ORBIT, els equips han de realitzar un Projecte Científic per resoldre un problema real. A més construiran i programaran un robot autònom utilitzant la tecnologia de LEGO MINDSTORMS® per a resoldre les missions del Joc del Robot. Tot això ho faran a través del pilar fonamental de FIRST LEGO League: els Valors FIRST LEGO League, celebrant el descobriment, el treball en equip i la Cortesia Professional.

Cal dir que els Projectes Científics van mostrar en general un nivell molt alt i van gaudir d’una gran acollida entre els més de 150 familiars i visitants de la FLL.

Els equips guanyadors de l’edició FLL In Orbit d'Igualada han estat els següents:

1r Premi FUNDACIÓ SCENTIA al Guanyador

VERC'S - Vedruna El Carme - Sant Sadurní d'Anoia (Barcelona)

1er Premi Ajuntament d’Igualada als Valors FIRST LEGO League

BAGES SUD – Institut Bages Sud - Castellbell i el Vilar (Barcelona)

1er Premi Airbus al Projecte Científic

NanoREC - Vedruna El Carme - Sant Sadurní d'Anoia (Barcelona)

1er Premi del Consell Social al Disseny del Robot

Space Eyes - Ampa Escola Montagut - Vilafranca del Penedès (Barcelona)

1er Premi al Comportament del Robot

VERC'S - Vedruna El Carme - Sant Sadurní d'Anoia (Barcelona)

Premi a l'Emprenedoria

MeteorShard DV - Escola Dominiques Vallirana – Vallirana (Barcelona)

Premi LEGO Education Robotix a les Joves Promeses

AGORANAUTAS - Agora International School Barcelona - Sant Esteve Sesrovires (Barcelona)

Finalment cal destacar la tasca realitzada pels 40 voluntaris que van aconseguir qure la FLL Igualada fós tot un èxit!