Torna la FIRST LEGO League a Igualada de la mà de l'EPS e la UdL!

Més de 170 joves participaran el proper dissabte 23 de febrer al Torneig Classificatori de la First Lego League Igualada (FLL), que tindrà lloc per segon any consecutiu al Campus Universitari Igualada-UdL, de la mà de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida (UdL). Aquest esdeveniment, forma part d’un programa internacional que fomenta les vocacions científiques i tecnològiques entre els joves a partir de diferents experiències d’aprenentatge.

La competició FLL d’Igualada compta enguany amb la participació de 21 equips, formats per joves d’entre 6 i 16 anys –amb la First Lego League (10-16 anys) i la First Lego League Jr. (6-9 anys)–, provinents de 13 col·legis i instituts de les comarques de Barcelona.

En aquesta edició, es proposa el Repte INTO ORBIT, que ha transportat als equips a l’Espai amb l’objectiu de reflexionar sobre temes com ara què es necessita per viatjar a un altre planeta, viure en una estació espacial o crear una base a la lluna. A partir de la presentació del Repte, el programa promou que els joves investiguin una idea en diferents escenaris, la provin, la descartin, la validin i la variïn per arribar a les seves pròpies conclusions. Així, els participants d’aquesta temporada treballen en equip per dissenyar, construir i programar un robot utilitzant la tecnologia de LEGO® MINDSTORMS® per resoldre les missions del Joc del Robot, en tres rondes de dos minuts i mig.

Els equips presenten les seves propostes de solució en els corresponents Tornejos Classificatoris, on hauran de demostrar, també, que han integrat els valors FIRST LEGO League (innovació, descobriment, impacte, inclusió i diversió), pilar fonamental del programa. En aquest Torneig Classificatori es premiarà, entre d’altres, l’esperit d’equip i les propostes científiques i tecnològiques més innovadores.

Arreu de l’Estat se celebraran 37 tornejos classificatoris FIRST LEGO League amb la participació de 2.700 voluntaris. Els equips seleccionats en els Tornejos Classificatoris arribaran a la Gran Final FIRST LEGO League Espanya que aquest any se celebrarà a Tenerife, els dies 23 i 24 de març. De tots els participants, se seleccionaran els equips que viatjaran a diferents ciutats del món per participar en els Tornejos Internacionals FIRST LEGO League. A nivell mundial, la FLL implica a més de 450.000 joves de 98 països.

El Torneig FIRST LEGO League Igualada · El Torneig FLL Igualada està organitzat per l’Escola Politècnica Superior de la UdL del Campus Universitari Igualada-UdL, amb el patrocini de l’Ajuntament d’Igualada. Fundació Scientia és l’entitat que impulsa la FIRST LEGO League a Espanya amb la col·laboració del 20% de les universitats del país, parcs tecnològics i entitats de promoció de la innovació.